Eerste nachtje in m'n nieuwe nest! - Reisverslag uit Montong Dangah, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu Eerste nachtje in m'n nieuwe nest! - Reisverslag uit Montong Dangah, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu

Eerste nachtje in m'n nieuwe nest!

Door: Marleen Verhoeckx

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 Februari 2013 | Indonesië, Montong Dangah

ja hoor, daar zijn we dan eindelijk! Na twee dagen reizen, weinig slaap en heel veel indrukken zijn Linda en ik aangekomen op Lombok international airport Praya!
Wat fijn dat we er nu eindelijk zijn! Mijn eerste indruk van Lombok was dat het weer heel anders is dan Bali. Lombok is veel rustiger en relaxter dan Bali, heel fijn :) want zoiezo moet je hier erg relaxed doen, anders red je het hier echt niet met de hitte!

Eenmaal aangekomen in Lombok werden we opgehaald door Apip (van Destination Indonesia). Na ongeveer een uurtje rijden met de auto (mooie rit met veel indrukken, maar wederom, was erg moe) kwamen we dan eindelijk aan bij ons huisje voor de komende 6 maanden! We werden opgewacht door Mindie (Destination Indonesia), Laura en Lobke. Erg leuk ontvangst door hen en ik kan belangrijk nieuws melden:
KAKKERLAKKEN zijn hier niet :-D Yes, ja oke, een dode maar zo zie ik ze dan ook het liefste als ik ze dan toch tegen moet komen :)

Na ontvangst kregen we een rondleiding door de dorpjes hier vlakbij. Sengiggi en Montong (waar ik zelf woon) hebben we bekeken! We hebben even geld gepint en een simkaart geactiveerd met internet! Heel handig, want nu kan ik gewoon whatsapppen met iedereen en kan ik ook beetje op de hoogte blijven over Nederland en de berg sneeuw die daar ligt!
Om jullie dan toch even jaloers te maken: het is hier lekker weer :-D!
Je moet alleen wel heel rustig aan doen en wennen aan de warmte! Je ziet ook veel mensen gewoon lekker langs de weg zitten, ze leken me eerst erg lui, maar nu snap ik dat wel!

In de avond zijn we naar de het huis van Mindie gegaan. WAT een mooi huis & een heerlijke hangmat ( zie foto's die ik er dadelijk opzet), erg leuk en nog wat meer studenten ontmoet daar! In de avond zijn we gezellig met een stuk of 12 man naar een restaurantje gegaan waar ik heerlijke chicken ayam op heb!

Geer; ik moet je even meegeven, de satesaus is hier inderdaad heel erg lekker!!

Na een gezellige avond lekker naar huis en even koffer uitgepakt en mijn kamer beetje ingericht! Ziet er erg leuk uit al zeg ik het zelf :)

Nu, half 8, ben ik al weer paar uurtjes wakker! Om half 5 beginnen ze hier namelijk met de eerste oproep tot gebed, en dat willen ze graag iedereen laten horen. Mij dus ook! Ik heb ook nog last van de jetlag, dat zal ook we meespelen!

Maar lieve mensen, hier wilde ik het dan weer even bij laten! Zal er snel weer nieuw verslagje opzetten! Vandaag een grote dag, de dag dat ik ga leren scooter rijden door het hectische verkeer hier! Als dat maar goed gaat, dat links rijden!

Selamat Tinggal!


  • 07 Februari 2013 - 07:07

    Kees:

    Aan de Sultzbach is het nog donker als ik dit schrijf. Jimmy tevreden gesteld met een bak eten en de was draait al, want morgen gaat de India-ploeg op reis. Moet niet gekker worden: een dochter op Lombok, een zoon in India, andere dochter net terug uit Antwerpen. Ondernemend, reislustig volkje die Verhoeckxen. Dat is zeker die VOC-mentaliteit waar Balkenende het een aantal jaren geleden over had (grapje). Nog even over de satesaus, het water komt me bijna uit de mond. Heb je ook de sambal al uitgeprobeerd, volgens mij is die ook super de super, veel lekkerder dan hier uit de winkel. Nou, ik stop er even mee, ik moet naar Roosendaal, naar mijn klanten daar, echt een heel leuk project. Op de terugweg even lang Arjan en Philia als er tijd over is, want ook die staan in de startblokken om naar hoger wintersportoorden te vertrekken. Ik voel me al bijna suf worden dat ik nog werk, wat eeen sukkel. Groetjes van de Sultzbach

  • 07 Februari 2013 - 10:06

    Yvonne En Louise:

    Heey Marleen !!

    eindelijk " thuis " samen met Linda.

    Zojuist een berichtje bij haar achtergelaten, en vond het grappig om ook ff naar jou op zoek te gaan.
    Zo horen we ook de andere kant van het verhaal ;) haha

    Wij vonden het ook wel ff pittig hoor, op Schiphol afgelopen maandag.
    Maar samen gaan jullie het maken !

    heel veel liefs van ons, en pas goed op elkaar

    X Yvonne en Louise ( de tantes van Linda )



  • 08 Februari 2013 - 07:13

    Kees:

    Ha Leentje,

    Zo, het is bij jou al weer middag. De Sultzbach draait zich nog eens om in het lekkere warme bed. Buiten is het vies weer. Een beetje sneeuw en plaatselijk gladheid. Uitkijken dus als ik direct naar Woerden ga. He, hoe is de scooterles gegaan? Lekker slalommen door het verkeer. Heb je de claxon al gevonden? Die is daar zeker belangrijk stel ik me zo voor. En wat heb je verder allemaal gedaan. Beetje relaxen, ontjetlaggen en zo stel ik me voor. En beetje verkennen van de buurt. Hoe doe je daar eigenlijk boodschappen? Markt, supermarkt??? Of winkeltje? Ben wel benieuwd hoe hoe dat gaat. Vandaag weer een belangrijke dag. MAmma en jan gaan richting india. Nou, ik ga mijn tas inpakken want ik moet zo weg. Groet van de Sultzbach

  • 09 Februari 2013 - 10:10

    Kees:

    Zaterdag ochtend aan de Sultzbach. Krantje, bakkie, Jimmy bak petfood geven en heerlijk rustig. Even een rondje appen doen: Lombok-Delhi-Doorwerth-Alpen. Wat is dat mooi hè, ver weg en toch nabij. Toch wat anders dan een brief die drie maanden onderweg is of radiotelefonie via radio Kootwijk. wat dat is? luister maar eens naar het liedje 'hallo Bandoeng', van Willy Derby, heel mooi. Hoe is het verder met mijn Leentje, al een beetje geacclimatiseerd, leuke mensen ontmoet, lekker slapen in je nieuwe bedje? Nog beestje gezien of zo? Ben benieuwd hoe het jullie vergaat!

    Ps, ik ga de Max Havelaar van Multatuli herlezen. Gaat over Nederlanders in de tijd dat Indonesië nog kolonie van Nederland was. Beste boek uit de Nederlandse literatuur, van wereldklasse. Aanrader voor iedereen die in Indonesië studeert, op terrasjes zit en een beetje wil nadenken over de cultuur van Insulinde en wat de relatie met ons is in dit kleine kikkerlandje. Groetjes uit de Sultzbach

  • 10 Februari 2013 - 20:34

    Wim De Wit:

    Leuk verslag,fijn te horen dat alles ok is en de kakkerlakken alleen dood zijn te bewonderen.
    Ben bezig aan een brief naar je,maar ben eigenlijk niet zo'n schrijver,het worden meer wat indrukken van het boeiende Ravensteinse leven Maar whatever you do keep smiling.

    veul houdoe,

    Wim



    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Ik ben Marleen, 22 jaar oud! Afgestudeerd maatschappelijk werk en dienstverlening (MWD, hbo) en heb een passie voor Indonesië!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 39681

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 27 Augustus 2015

Studeren in Bali!

04 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage lombok

Landen bezocht: