Bali adventure, bonfire and Gili Air! - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu Bali adventure, bonfire and Gili Air! - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu

Bali adventure, bonfire and Gili Air!

Door: Marleen Verhoeckx

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 Juli 2013 | Indonesië, Mataram

Alweer een week verder... waar blijft de tijd? Ik heb de afgelopen week veel gedaan! Laat ik maar meteen van wal steken met het grote Bali Avontuur met Abid en Sunday. Donderdag, heel vroeg in de pagi... 1 uur stonden we bij Sunday zijn huis, Abid en ik, op Sunday te wachten. We hadden nog een uur voordat de boot naar Bali vertrok en we moesten een beetje opschieten. Eenmaal weer op de scooter met een muziekje, verliep de verdere reis naar de haven voorspoedig. Ik zou me heel erg moe moeten voelen, maar ik was klaar wakker! Dat zal wel komen doordat ik er zo'n zin in had. Ik had namelijk al een hele dag achter de rug. Ik, Carlien, Sunday en Ellen waren namelijk al vroeg in de ochtend naar wat Sunday zijn kingdom noemt gegaan. Een tempel op de top van een grote berg met ik denk wel een miljoen trappen erheen! haha, ja dat was zwaar maar het uitzicht dubbel en dwars waard! Super mooi uitzicht over binnenland en de zee! Geweldig! In de middag waren we nog naar een zwembad in Narmada park geweest, wat ook heel leuk was. Maar goed, in de avond hadden we besloten dat we in de nacht gingen reizen naar Bali, Zodat we donderdag overdag nog dingen konden gaan doen.... dus Hoppa, geen slaap, dat is natuurlijk voor watjes, maar gewoon die hard naar de haven om op de ferry naar Bali te stappen!

Eenmaal op de ferry, die ongeveer 4 uur zou moeten duren, heb ik nog een beetje kunnen slapen. Eigenlijk heel goed zelfs voor in een dubbelgevouwen houding op een bankje. Eenmaal aangekomen in Bali, eerst even eten en dan hoppa die scooter op en naar noord Bali. Langs de kustlijn van Bali richting Singaraja. NU heb ik tijdens die reis op de scooter uitgevonden dat je ook achter op de scooter hendig kunt slapen. Beetje ongemakkelijk is het wel maar ben toch enkele keren in slaap gevallen. Een paar keer afgewisseld met Abid en Sunday met rijden, en in 4 uur waren we dan ook in Singaraja beland.

We sliepen bij de neef van Sunday, die toevallig militair is en die dus op de basis woont. Toen we het terrein opreden waren ze dan ook net met een training bezig, heel leuk om te zien! Ook in de ochtend hoorde je vroeg al HE HO HE HO HE HO, in de mars op naar de oefening!
In de avond van de eerste dag, dat we aankwamen had de neef van Sunday ons meegenomen naar een warung aan de rand van de zee. Heerlijke verse vis van de gril hadden we daar op, echt top!
Daarna lekker naar huis en slapen.. want moe waren we zeker wel!

De dag erna moest abid vroeg op, de reden dat we naar Bali waren gegaan was omdat Abid in Bali wil gaan studeren, zijn master halen. Maar daarvoor moet je eerst een toelatingstest doen. Dat was in de ochtend. De test duurde zo 'n 2 uur en daarna kwam Abid thuis in de geur van lekker eten, wat Sunday en ik hadden klaar gemaakt. In de middag zijn we naar een tempel geweest, wat in een meer lag. Bleek ik er ook al geweest te zijn met mama Geer jan Floor en Nina toen we in Bali waren. Maar ook voor de tweede keer was die des te mooi! In de avond toen we terug gingen, MEGA koud. we moesten een bergpas over nou ik dacht dat ik bevroren thuis zou komen. Gelukkig viel dat nog wel mee uiteindelijk!

De laatste dag, ochtend gegeten, bedankt en tot ziens gezegd en hoppa de scooter op! Langs een super mooie route weer naar de haven. Na 3 keer fout rijden, mooie uitzichten gezien te hebben, met de vulkaan op de foto en een maaltijd verder kwamen we bij de haven aan. De ferry op terug naar Lombok.

De dag erna, zondag, hadden we een kampvuur gepland. Samen met onze vier indovrienden. Het is namelijk de laatste gelegenheid dat we met zijn 8e samen bij elkaar waren. Aan alles komt een einde, ook aan dit gezellig, leuke en geweldige gezelschap. We hebben als afscheidscadeau voor iedere indo een collage gemaakt van allemaal fotos en herinneringen die we samen hebben opgebouwd de afgelopen 6 maanden, en dat zijn er veel. Het was een mooie avond om nooit te vergeten!

Maandag, gisteren, zijn we met zijn 4e naar Gili Air geweest. Wat een oase van rust! Heerlijk op t strand gelegen, boekje erbij en ook nog eens lekker gesnorkeld. Ben de vriendjes van Nemo tegen gekomen en ook nog een schildpad zien zwemmen! Super mooi om al dat koraal te zien en al die gekleurde visjes zien zwemmen! Wat is de onderwaterwereld toch mooi! Kortom, een geslaagd dagje!

Nog hot topic hier op Lombok is dat de ramadhan hier op 't punt van beginnen staat. Dat betekend geen eten en drinken overdag, maar in de avond veel gezelligheid en mensen op straat. Leuk om mee te maken van zo dichtbij!

Nu heb ik volgensmij alles wel weer verteld.. Donderdag vertrekken Linda en ik voor 6 dagen naar Java, eens kijken wat daar te beleven valt! Heb ik heel veel zin in! Verder is het besef dat ik hier nog maar drie weken ben, des te groter... genieten nog maar dus! Van iedere seconde, van ieder moment!

Groetjes en Hati hati daar in Belanda!

  • 09 Juli 2013 - 20:20

    Vader Van Linda:

    Hoi Marleen,

    Het is leuk om de verhalen van jou en Linda te lezen .
    Wat hebben jullie nou niet meegemaakt?
    Deze stage ( zo heet het toch) is wel geslaagd, denk ik!
    Met die mooie foto's erbij kunnen we ons er iets bij voorstellen.
    Nu nog zes dagen naar Java, dan naar Bali en dan weer terug naar Nederland.
    Geniet van de laatste weken en ik zie je 2 aug op Schiphol.

    Groetjes, Toon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Ik ben Marleen, 22 jaar oud! Afgestudeerd maatschappelijk werk en dienstverlening (MWD, hbo) en heb een passie voor Indonesië!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 39665

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 27 Augustus 2015

Studeren in Bali!

04 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage lombok

Landen bezocht: