ready for take off- and jetlag - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu ready for take off- and jetlag - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu

ready for take off- and jetlag

Door: Marleen Verhoeckx

Blijf op de hoogte en volg Marleen

06 Februari 2013 | Indonesië, Denpasar

Daar gaan we dan! Al zwaaiend en met een traan door de douane heen. Moeilijk moment, de meeste zie je een half jaar niet meer. Maar gelukkig kwam de glimlach snel weer tevoorschijn toen Linda en ik onze boekjes met lieve berichtjes van vrienden en familie gingen doorlezen, dat gaf ons weer goede moed om door te gaan!

Voorafgaand aan ons vertrek heb ik echt een super leuk gezellig fantastisch afscheidsfeest gehad! Daar wil ik graag dan iedereen nog voor bedanken !!! Ik heb het echt super naar mijn zin gehad… ! Toen ik door de douane van Schiphol liep dacht ik nog bij mijzelf: waarom ga ik eigenlijk weg van al deze lieve mensen?

Daarna volgde een lange vlucht, een hele lange vlucht. Oké, je stelt je er op in.. maar t blijft gewoon een lange vlucht (met 2 uurtjes slaap). Toen het vliegtuig in Singapore getankt had konden we verder naar Denpasar! Eenmaal aangekomen en onze tientonwegende koffers hadden opgehaald hebben we met succes onze eerste taxirit afgepingeld naar 70000 roepia!
Nu, op het moment dat ik dit typ, ben ik na een wat onstuimige nacht net wakker geworden in ons hotel in Denpasar. Dadelijk ontbijt en daarna doorreizen naar Lombok! Onstuimige nacht.. na zo’n lange reis ben je toch moe? Ja klopt, maar het onverwachte bezoek van de kakkerlakken (die echt belachelijk groot zijn!) en een jetlag konden we toch niet zo goed slapen. Sterker nog, Linda en ik zijn maar in een bed gaan liggen omdat er in Linda’s bed iets van een beest zat! Wat een helden op sokken zijn we toch! Haha!

Dit korte reisverslag zal snel worden worden vervolgd, namelijk na aankomst op Lombko! Maar dan weet iedereen dat we goed aangekomen zijn! Ik heb nog geen whatsapp omdat de WIFI van mijn telefoon t niet wil doen.. dat probeer ik straks op Lombok met mijn technisch inzicht wel te verhelpen! Dus bij deze die geïnteresseerd is: We hebben het so far so good gehaald naar Indonesië!

  • 06 Februari 2013 - 08:36

    Kees:

    Mooi verhaal Marleen, goed om te horen dat je er bijna bent. Wij banen ondertussen onze weg door de sneeuw. Ja echt, 10cm vannacht, kun je je niet voorstellen bij 30 graden denk ik zo. Ja, en die kakkerlakken, niet heel fris in je slaapkamer, maar wat moet je ermee. In je huis op lombok zullen ze niet zitten denk ik, anders moet je zo'n bestrijdingsmiddeltje aanschaffen en natuurlijk heel schoon zijn met eten bewaren en opruimen. Groetjes van de Sultzbach, waar het bijna carnaval is (alaaf)

  • 06 Februari 2013 - 09:18

    Pleun:

    Daar zit je dan in het mooie Indonesie. Aan de beesten wen je vanzelf dat weet ik zeker.. en in ons huis. Ofja nu jullie huis ;) valt t gelukkig mee met die kakkerlakken en andere beesten. 1 tip ik zou alleen de deuren en ramen enz open zetten als je er zelf bij bent. Dan kan het toch een beetje doorwaaien maar heb je er wel zicht op wat er allemaal binnenkomt wandelen haha!
    Die jetlag zal er inderdaad nog wel even zijn.. maar ik zeg vooral genieten! Je zult denk ik wel echt moete wennen maar jullie hebben Laura daar die een goede gids zal zijn haha ;)

    Ik zit alweer bij stichting door en voor.. en het heeft hier vannacht gesneeuwd. Brrrrr!
    Dus extra genieten daar want voor je het weet is het voorbij (al lijkt het nu nog zo lang)

    Veel liefs van Pleun

  • 06 Februari 2013 - 09:59

    Joep:

    hee marleen, nou nou dat klinkt allemaal erg heftig hoor. ik zag al op facebpook dat je heerlijk aan het genieten was van een lekker cocktailtje! geniet ervan! owja ik heb er een project bij;)

  • 06 Februari 2013 - 11:43

    Arjan Verhoeckx:

    Ha die Marleen. Je bent er,gelukkig. Was inderdaad een gezellige avond met tot slot nog de komst van Ruben. En nu gaat het dan voor jou beginnen. De eerste kennismakingen met dit land al gehad. Een paar kakkerlakken, nou en. Er zitten veel eiwitten in en zijn dus goed te eten in tijden van schaarste. Dus niet verdelgen zoals jou vader zei. Ze hebben daar trouwens toch geen Boeren Bond om wat vergif te halen. Die zit haha. Gtst is niets meer zonder jou, het lijkt wel of het van de aardbodem verdwenen is sinds jou verdwijning. Niemand reageert meer. Kom terug aub.
    Succes meid, we gaan onze koffers pakken want er ligt een berg sneeuw te wachten op ons in Frankrijk.
    Houdoe, Arjan Philia Janneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Ik ben Marleen, 22 jaar oud! Afgestudeerd maatschappelijk werk en dienstverlening (MWD, hbo) en heb een passie voor Indonesië!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 39712

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 27 Augustus 2015

Studeren in Bali!

04 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage lombok

Landen bezocht: