toeter toeter toeter, met marleen op de scooter!! - Reisverslag uit Montong Dangah, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu toeter toeter toeter, met marleen op de scooter!! - Reisverslag uit Montong Dangah, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu

toeter toeter toeter, met marleen op de scooter!!

Door: Marleen Verhoeckx

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 Februari 2013 | Indonesië, Montong Dangah

Ja hoor, ook Marleen maakt vanaf gisteren het verkeer onveilig met gaar scootertje, samen met de rest van de inwoners van Lombok! Wat een gekkenhuis op straat. Het links rijden heb je eigenlijk zo wel door, gevoelsmatig ga je namelijk niet tegen de richting in rijden!
Het is wel goed opletten, want iedereen kan je links en rechts inhalen, maar vooral uitkijken voor het losse zand en honden. Er zijn al verschillende studenten gevallen met hun scooter. Dus ik doe voorzichtig!

Ik ben net twee uurtjes terug van Gili Twarang! Dat is een van de Gili eilanden. Super mooi, witte stranden en blauwe zee, je wordt er gewoon helemaal zen van als je op t strand ligt. We zijn met elf mensen er heen geweest, met de anderen Nederlandse studenten die via Destination Indonesia hier ziiten. Erg gezellig!
Vooral avond's, gezellig een dansje wagen op de dansvloer! Maar pas op, dat is topsport met die hitte! Heb er water per anderhalve liter besteld... dat was echt nodig! Ondanks de hitte was dat een hele leuke avond!

De dag erna, vandaag dus, nog even gezellig uitgerust op t strand. Nog even wat meer zen worden en toen was t weer tijd om met de boot terug te gaan naar Lombok!

Veder gaan we hier, tot nu toe, eigenlijk iedere dag buiten de deur eten.. dat is lekker, maar ook goedkoper! Vanavond gaan we naar een Warung met een paar studenten! gezelligheid is hier trouwens genoeg! Iedereen kan goed met elkaar opschieten!

Het lijkt net, nu ik dit zo zit te typen dat ik hier al weken zit. De afgelopen dagen heb ik zo veel indrukken opgedaan dat ik het besef van tijd kwijt ben geraakt. Maar dat komt wel weer terug, vanaf maandag is het vroeg opstaan en naar stage! Dan zal ik ook weer t een en ander voor school moeten doen! Het is wel fijn om weer in een ritme te komen, ik heb nog best veel last van een jetlag. 's nachts wakker en overdag soms nog vrij moe.

Nu ga ik er vandoor, op naar de Warung!

Selamat Tinggal!
Groetjes Marleen!

  • 09 Februari 2013 - 13:33

    Kees:

    Wist niet dat je fan bent van zanger Rinus, toeter, toeter, toeter, is topnummer. Ben ik wel blij mee overigens, want dit is ook mijn muziek zoals je weet, vooral onder het strijken en zo. Hier is het bijna carnaval. Buiten hoor ik muziek en onze Flooo is er al helemaal klaar voor, ze gaat als iets Oranjes, met badpak, maar ziet er wel mooi uit. Vanmiddag kroegentocht door Den Bosch, samen met Hanneke en Anneloes. Hanneke gaat als 'bad lawyer', soort van Bram Moszkowicz of zo iets vaags. Maar maakt niet uit: agge mar leut het, nie dan, ja toch? Ga jij maar lekker naar de Warung. Wat is dat eigenlijk? Groetjes uit de Sultzbach

  • 09 Februari 2013 - 18:44

    Kees:

    He leen, groeten van opa en oma uit Zeelst. Ik ben er vanmiddag even geweest, gezellig bijgekletst en copie gegeven van je waarbenjij-dagboek. Is leuk want dan kunnen ze volgen waar je bent en wat je allemaal meemaakt. Oma vindt het wel stoer hoor dat deze reis maakt en zo lang van huis. Was vroeger wel anders, dan ging je een weekend logeren bij Tante Anna, 10 km verderop in Oerle geloof ik en dat was het dan wel. Het is leuk om erover na te denken hoe dat allemaal is veranderd.
    Mamma, Jan en Geer maken het goed. Ze zijn nu in Delhi en reizen nu verder naar Veranasi. Jan loopt tegen een cultuurschok aan, 'mega bende van ellende hier' schrijft hij, 'maar wel mooi om te zien'. Zoiets vergeet je je leven niet meer, is nog eens wat anders dan chillen in de achtertuin van Verhoeckx samen met Joep en consorten.
    Floor is aan het carnavallen met friends in Den Bosch. Komen direct thuis de provisiekast leegplunderen en gaan dan weer verder in Ravenstein. Vet gezellig natuurlijk. Ik ga zo naar mijn Cis in Doorwerth, lekker rustig avondje. Morgen vroeg krijgen we een collega op bezoek, gezellig bijkletsen over het werk, de nieuwe baan, de kids, und so weiter.
    Groetjes uit de Sultzbach


  • 09 Februari 2013 - 18:55

    Je Oude Vader:

    Wat is dat 'zen zijn'?

  • 10 Februari 2013 - 19:43

    Kees:

    Ha Leentje,
    Het is zondag avond aan de Sultzbach. De TV maakt zich druk dat Ajax gelijk speelt tegen Roda JC. Jimmy ligt in worstebroodjehouding te slapen op de leuning van de stoel. Lekker onverstoorbaar, de wereld gaat aan hem voorbij, Ajax laat hem koud. De indiegangers zijn aangekomen in Verinase, de heilige stad van de Hindoes. Hele zware treinreis geweest horen we via de apps, iedereen doodmoe en heel blij met drie dagen rust in het vooruitzicht. Cis en ik hebben vanochtend bezoek gehad van mijn nieuwe collega Kees Janssen en zijn vrouw Oda. Heel gezellig zitten kletsen over van alles en nog wat. We gaan samen een keer een eindje van het Pieterspad wandelen hebben we afgesproken, lijkt me erg leuk. Het weer aan de Sultzbach houdt niet over. Sneeuw en snijdende koude wind en het blijft deze week nog wel even winteren. Nog even en dan komt de lente eraan, de eerste sneeuwklokjes hebben we al gesignaleerd, heel mooi, we kijken ernaar uit. Floor en Maaike zijn weer naar Den Bosch, carnaval is topsport hoor, kou trotseren, weinig slapen en vet ertegenaan, hatsjiekiedee. Jimmy richt zich even op, rekt zich uit en gaapt een keer. Hij draait zich om en rolt zich op om lekker verder te slapen. Alles is goed denkt hij en zo is het. Groetjes uit de Sultzbach.

  • 11 Februari 2013 - 09:39

    Kees:

    Ha Leen,
    Leuke foto's joh. Als je terug komt heb je straks een mega-album vol denk ik, met mega veel verhalen. Bij het skypen net hoorde ik kukelekuen op de achtergrond. Loopt er een haan los of zo? Mooi dat je al kennis hebt gemaakt op je stageschool. Neem lekker de tijd om te wennen en je stageonderwerp te bepalen, daar wordt je onderzoek alleen maar beter van. En een beetje Engelse les geven en gebarentaal leren is kei leuk. Misschien kun je later de kinderen van je school aan ons voorstellen, fotootje, verhaaltje en zo. Van die kleine miniportretjes die het levensverhaal vertellen. Is dat wat? Nou ik ga weer aan de slag, we spreken, schrijven en appen elkaar weer. Groetjes uit de Sultzbach

    Ps., gefeliciteerd met mamma's verjaardag.

  • 11 Februari 2013 - 09:54

    Kees:

    Ik kan beter Maleis gaan leren, Nederlands is te moeilijk voor mij. Wordt je = word je, of course. Dom, dom, dom

  • 11 Februari 2013 - 09:56

    Kees:

    Nee, fout, het is : wordt je onderzoek. Blamerend!

  • 11 Februari 2013 - 17:18

    Kees:

    Even onze Marleen aanhaken op het wereldnieuws en het nieuws van Oss en Ravenstein. Vandaag is bekend gemaakt dat de paus om gezondheidsredenen aftreedt. Voor eind maart wordt een nieuwe verwacht. Er is al een foute site waar je mensen kunt voordragen voor deze boeiende functie. Hoewel, misschien weet je wel een paar kandidaten. Laat maar horen wie voor jou de ideale paus nieuwe stijl is.
    Vanmorgen is er ook iets ergs gebeurd in Ravenstein, er is iemand voor de trein gesprongen, veel sirenes en zwaailichten natuurlijk, het hele stadje in rep en roer. Meer info ontbreekt nog.
    Ondertussen gaat het carnaval door. Een hoop herrie in de straat en mensen die plezier maken. Floor is nu naar Oss op kroegentocht. Ze verdient zondermeer een vetleren medaille voor uithoudingsvermogen en leuterigheid. Knappe prestatie.
    Zo zie je maar hoe lief en leed dicht bij elkaar liggen, ook op zo'n doodgewone, dertien in een dozijnse maandag, in down town Ravenstein. Maar is carnaval ooit niet bedoeld om deze spanning tussen goed en kwaad een uitlaatklep te geven? Zodat het leven leefbaar wordt voor de mensen?
    Dit is voer voor filosofen, psychologen en allerlei andere logen Marleen. Hoe kijk jij vanuit het verre Lombok er tegenaan? En wat vinden de Lombokkers er zelf van? Hebben die ook van dit soort feesten of rituelen?
    Genoeg voor het moment. Groetjes uit de Sultzbach.

  • 12 Februari 2013 - 08:37

    Kees:

    Ha Marleen,
    Ochtend aan de Sultzbach. jimmy zijn bakkie petfood en ik mijn ontbijtje met krantje. Ik denk even Lombok contacten om te horen hoe het met ons Leen is.
    Hoe was je 2e stagedag? Veel indrukken opgedaan? Alles is zo nieuw, het duizelt in je hoofd stel ik me zo voor. Neem er de tijd voor om alles rustig en goed te verwerken hè. Dat is heel belangrijk.
    Hier aan de Sultzbach gaat alles zijn gangetje hoor. Floor is in Oss en heeft de supervisie over Baas. Ik regel het aan de Sultzbach met Jimmy. Vandaag laatste carnavalsdag en dan komt het gewone leven weer op gang. Ook wel weer jammer, want het was net zo lekker rustig op de weg. Maar ja je kunt niet alles hebben natuurlijk.
    Ken jij Alex Roeka, de Ravensteinse liedjeszanger, bekend van het nummer Kermis in Ravenstein? Die is gisterenavond genomineerd voor de Edison Muziekprijs in Nederland. Jaha...,zo ken jij iemand in Ravenstein die Alex Roeka kent, mij dus. Dat kunnen er niet veel zeggen op Lombok denk ik zo. Zoek maar eens op You Tube, daar vind je hem wel. Stukje Ravensteinse cultuur op Lombok. Voor je het weet is het trending toppic in Insulinde.
    Groetjes uit de Sultzbach


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Ik ben Marleen, 22 jaar oud! Afgestudeerd maatschappelijk werk en dienstverlening (MWD, hbo) en heb een passie voor Indonesië!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 39712

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 27 Augustus 2015

Studeren in Bali!

04 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage lombok

Landen bezocht: