nog even wachten... - Reisverslag uit Ravenstein, Nederland van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu nog even wachten... - Reisverslag uit Ravenstein, Nederland van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu

nog even wachten...

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 Januari 2013 | Nederland, Ravenstein

Nog 26 dagen.. & dan zit ik in het vliegtuig richting Indonesië! Het aftellen is dan toch echt begonnen! Wat een rare tijd is dit. Aan de ene kant ben ik nog aan het stage lopen in Nederland, maar met mijn hoofd zit ik steeds meer in Indonesië. Het is de stilte voor de storm denk ik, afwachten tot het moment dat ik echt mag gaan. Gelukkig heb ik gisteren mijn stage kunnen afronden met een mooi cijfer, waar ik heel blij mee ben! Dit bewijst maar weer dat je altijd je droom moet volgen en je niet moet laten tegen houden door onzekerheden of de makkelijke weg.

Ongeveer de zelfde tijd, maar dan een jaar geleden, besloten Linda en ik om op buitenlandse stage te gaan, for real. We hadden daarvoor al de plannen, maar nu gingen we toch echt. Dat is achteraf een groot moment geweest, want ik heb daarna nog momenten genoeg gehad waar ik er toch van af had kunnen zien.. maar gelukkig heb ik dat niet gedaan!

Het regelen van zo'n reis is ook een vak apart. Ten eerste, je hebt twee stages nodig om een stage jaar te vullen. Een in Nederland en een in Indonesië. Die in Indonesië hadden we snel genoeg zekerheid over dat we die konden vinden, in samenwerking met het bemiddelingsbureau Destination Indonesia. In Nederland.... nee, daar was het niet zo heel makkelijk om een stage te vinden voor een half jaar. Maar gelukkig, op de valreep hebben Linda en ik dan toch een stage kunnen vinden (die we nu ook beide goed afgesloten hebben). Dan komt er nog het visum, vliegtickets, alle spullen die je moet aanschaffen, hotel, studiefinanciering, brieven die je moet regelen, ect. Niet dat ik nu een potje wil gaan klagen, helemaal niet, maar even makkelijk is het ook niet geweest. Een ervaring op zich!

Nog 26 dagen dus, en dan kan ik zeggen: Tot over een half jaar allemaal! (behalve dan tegen Kitty, Floor, Jan, Nina en Geer, want die komen mij opzoeken!)

De komende weken nog even hard werken op stage, inpakken en afscheid nemen; dat gaat wel lukken!





  • 20 Januari 2013 - 17:19

    Kees Verhoeckx:

    Gaat helemaal lukken Marleen. Toppie voorbereid en enthousiast thuisfront, wij leven mee hoor.

  • 24 Januari 2013 - 14:04

    :

    Ik sta jullie op te wachten op het vliegveld! Erg veel zin in! Alvast een goede reis :)

  • 05 Februari 2013 - 22:00

    Kees:

    Hè Leen en Linda, wat leuk julie afscheid op Schiphol. Al die familie en vrienden die julie het beste zijn komen wensen. Een vette klep in een vliegveld restaurantje met onvriendelijke bediening en toen was het zover. Een bordje kiss & goodbye en daarna verdwenen jullie door de douane. Voor en half jaar weg van huis, op weg naar het mooie Insulinde, gordel van smaragd. Een beetje weemoed en een enkel traantje. Maar wat zijn we trots op jullie. Laat gauw wat van je horen, we leven super veel mee. Groetjes van de Sultzbachstraat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Ik ben Marleen, 22 jaar oud! Afgestudeerd maatschappelijk werk en dienstverlening (MWD, hbo) en heb een passie voor Indonesië!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 39761

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 27 Augustus 2015

Studeren in Bali!

04 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage lombok

Landen bezocht: