Experience is the best teacher - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu Experience is the best teacher - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu

Experience is the best teacher

Door: Marleen Verhoeckx

Blijf op de hoogte en volg Marleen

21 Juni 2013 | Indonesië, Mataram

4.5 months down.. still six weeks to go.. & nog zoveel te doen!

En nu ik dan ook kan zeggen dat ik vakantie heb, heb ik daar dan ook alle tijd voor! Linda en ik zijn een rondreisje door Java aan het plannen, nog een paar dagen Bali op het einde & ondertussen natuurlijk ook nog Lombok afspeuren naar nog niet ontdekte fantastische plekjes, ‘t kan niet stuk! Maar dan zit de terugreis er ook weer aan te komen… ja aan alles komt een einde. Nu weet ik dat het niet het einde van mijn Lombok – Indonesië avontuur zal zijn, want next year can Lombok zich gaan opmaken voor mijn terugkomst! Maar eerst effe een studie afrond. Ondertussen ben ik wel naar het einde toe aan het leven, ik ben me er wel weer op aan het instellen. Want ook terug naar Nederland gaan is weer heel leuk! Iedereen weer zien en bijvoorbeeld een boterham met kaas, ja dat zijn de dingen die ook weer aantrekkelijk worden. 2 augustus landen ik en Linda op Schiphol airport.. ook een reden weer voor een leuk feestje!

Maar naast in de toekomst kijken en me op dingen verheugen heb ik hier verder ook niet stil gezeten! Ik ben onder andere naar een motorcross event geweest! Samen met Abid en Sunday heb ik geassisteerd in de organisatie. Beetje kaartjes verkopen en alles beetje draaiende houden, ja zet er een Nederlander neer en het komt helemaal goed. Overigens was het een motorcross wedstrijd waarvan de deelnemers tussen de 12 en de 30 jaar waren.. Guess who wins.. ja die 12 jarige jongen. Dan denk ik echt.. 12 jaar??? Welke ouder laat zijn kind nu zo jong meedoen aan een motorcrosswedstrijd, en niet zomaar eentje, een landelijk georganiseerde. Dus van alle eilanden waren vertegenwoordigers.. en wat een gevaarlijke sport. Ik heb twee races gekeken, de eerste werden er al een paar van t asfalt geschraapt.. ja ik ben er achter gekomen dat k toch maar lekker op mijn scootertje op de normale weg blijf rijden, avontuur genoeg voor Marleen!

En als bedankje voor mijn hulp bij het motorcross event hebben Abid en Sunday mij meegenomen naar een warung die bekend staat als de beste van Lombok.. ja en lekker was het ook! Lekker appart eten: kippendarmen en slakken en dat soort gerei. Erg lekker! Met nasi putih, sambal en groentes! Heerlijk! Ja koken kunnen ze hier wel! & natuurlijk daarna koffie, ik ben volgens mij de enigste bewoner van Lombok op t moment die de koffie zwart drinkt, zonder suiker, ze kijken me altijd zo scheef aan! Haha! Kortom, weer een topavond!

Dan was het deze week ook de laatste stage week, time flies. Als ik terug kijk hoe ik daar in februari mijn ogen uit stond te kijken daar op SLB Dharma Wanita Mataram… en hoe gewend ik daar geraakt ben en hoe goed je mensen hebt leren kennen.. ja afscheid nemen dat is dan toch weer jammer. Alle kinderen die na lange tijd echt wel een band mee hebt opgebouwd.. ja ik ga volgend jaar zeker eens kijken hoe het er mee staat daar. Het afscheid was ook meteen de jaarafsluiting van het schooljaar. Dat betekend dat veel leerlingen iets hadden voorbereid. Van pantomime, dans, zang en modeshow. Het was geweldig leuk hoe alle leerlingen meededen en zo hun best deden tijdens hun optredens! Er hing zo’n positieve sfeer, heel mooi echt een samenhorigheidsgevoel! Wat jammer dat het nu al weer voorbij is.

Dan na het afscheid op school heb ik in de avond een bordinghouse bezocht samen met Sunday, zijn boardinghouse, een studentenhuis indostyle. Ze hebben niet veel, ’t stelt weinig voor (kamer van 2 bij 3), maar hoe gezellig het daar is. In de avonden kaarten, muziek maken, koffie drinken in een woord veel gezelligheid! Geweldig leuke avond gehad!

Dan hebben we hier ook weer een gevalletje ongediertealarm gehad. Ellen, Linda en Carlien waren thuis toen Ellen een rat.. serieus zo groot als je onderarm ontdekte boven. PANIEK! Maar gelukkig hebben we dan onze indovrienden die dan met een knuppel die rat eens even komen bonjouren. Dus Sunday en versterking hebben de rat het huis uit kunnen krijgen, wat heel fijn is.. maar de schrik zit er nog wel een beetje in!

Nou, en dan nu prisonbreakavond met Linda! Ja ook moet er ontspannen worden, dat begrijpen jullie natuurlijk wel!

Groetjes en Sampai Jumpa!

  • 22 Juni 2013 - 10:05

    Kees:

    Ha Leen,

    Vanmorgen werd ik wakker van 'schokkend nieuws'. Appje van Marleen dat Lombok getroffen was door een aardbeving. 5.4 op de schaal van Richter, dat zit zo ongeveer tussen een lichte en zware aardbeving in. Kapotte leidingen en schade aan huizen en gewonden. Marleen en andere blok E-ers zijn er met de schrik afgekomen en wij dus in de polder ook. Alleen in Noord Lombok serieuze schade lees ik op internet. Laten we hopen dat het meevalt.

    Hoe snel dat gaat die communicatie he! In no time via Appjes op de hoogte van wat er aan de hand is en hoe het met de meiden gaat. En dan nog ff googleen wat 5.4 precies betekent en dan naar de indonesie.nl om de aardbevingmonitor te bekijken. En warempel de beving van een uur geleden staat er al op. Da's wel mooi hoor.

    En dan gisteren avond he. Familie & friends op naar Zutphen voor weer een modeshow van Floor. Dit keer georganiseerd in de Stadsschouwburg als jaarafsluiting van de opleiding van Floor. Nou ben ik misschien niet helemaal onafhankelijk en objectief, maar die Floor van ons springt er met haar collectie wel uit hoor. Heel vrolijke ontwerpen en kleuren. Jaren '60 hippie invloeden in combinatie met exotische patronen en zo. Conceptueel mooi uitgewerkt in een collectie met eigen signatuur en goed over nagedacht. En vakkundig gemaakt, dat is belangrijk. Ja, ja, die ouwe krijgt nog verstand van mode als je niet uitkijkt, wie had dat ooit gedacht.

    Ook heel leuk dat er zoveel vrienden en vriendinnen als support van Floor aanwezig waren. Dat geeft een goed gevoel. Ik heb nog een paar mooie foto's gemaakt met de hele club op de trap van de schouwburg. Floortje lekker stralen in het midden met met haar jaren '60 aangepaste outfit. Heel geslaagd.

    Nou, tot zover de waterstanden van heden morgen. Ik ga nu naar de Jumbo boodschappen doen. Ben benieuwd what the news is als ik terug kom. Groetjes uit de Sultzbach, ennuh....Hati-Hati








  • 22 Juni 2013 - 14:07

    Kees:

    Ha Leen,

    And the news is ...... dat we zojuist een klein ongelukje hebben gehad met opa's auto. Bumper over paaltje en nu zit er een vette scheur in. Och ja, straks maar eens kijken wat we ermee doen.

    En dan is er nog meer natuurgeweld nieuws. Petra (van Wim) woont zoals je weet in Zuid Frankrijk. Zij moest afgelopen donderdag heel snel evacueren omdat de rivier de Garonne, die vlak langs haar huis stroomt, dreigde te overstromen. Spannende tijd dus. Hopen maar dat dat goed afloopt.

    Goed nieuws is er ook natuurlijk. Vanavond eten we asperges en met Jimmy gaat het uitstekend. Zijn lijfspreuk: Wat er ook gebeurd, het is Jimmy die daar meurt.

    Groetjes uit de Sultzbach

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Ik ben Marleen, 22 jaar oud! Afgestudeerd maatschappelijk werk en dienstverlening (MWD, hbo) en heb een passie voor Indonesië!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 39673

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 27 Augustus 2015

Studeren in Bali!

04 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage lombok

Landen bezocht: