Pink Beach! - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu Pink Beach! - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu

Pink Beach!

Door: Marleen Verhoeckx

Blijf op de hoogte en volg Marleen

03 Maart 2013 | Indonesië, Mataram

Soms doe je dingen, die misschien niet de verstandigste zijn.. maar die wel een hele mooie ervaring opleveren!
Zoals half ziek en nog wachtende op de laboratorium uitslagen van de bloedtest de auto in te stappen om naar Pink Beach te gaan! Ik zou natuurlijk heel verstandig zijn geweest om gewoon op de bank te blijven zitten om uit te zieken, maar ik denk als ik nog een dag langer in dit huis had stilgezeten.. dan had ik t afgebroken!

Dus vanochtend, een ontbijt met een paar boterhammen, diarree remmers, aspirine en van die pilletjes tegen wagenziekte en een glas melk! De wekker ging om 7.00 uur al dus t was een vroegertje voor een zondag. Om 8 uur vertrokken we met de auto richting Pink Beach! Het was een eindje rijden, zo'n 3 uur in de auto. Gelukkig kunnen we dan met z'n alle genieten van de airco en een muziekje! En Carlien maar zagen op 't nummer hausa wausa!
Al rijdende in de auto zie je veel van Lombok. Hard werkende mensen in de hitte van de zon, of ja; de ene helft werkt en de andere helft van de groep mensen die kijkt toe hoe de anderen hard werken. Soms werken de mensen wel heel effectief samen, bijvoorbeeld als ze bakstenen naar boven moeten sjouwen. Dan gaan ze in een rijtje staan en geven ze baksteen voor baksteen door. Maar dat effectief samenwerken zie je hier maar zelden, 't gaat hier op Lombok immers relaxed, no matter en no problem easy.

Het is wel even goed opletten als je hier de weg wilt vinden op Lombok. Er staat niet zoals in Nederland van die borden nog 1200m voor de afslag, 600m, 200m, afslag.. nee het bordje waarmee pink beach was aangegeven was meer ter grote van een folder.. maar wel roze geverfd dus hadden we, wel is waar iets te laat en moesten we even keren, het toch opgemerkt. De rest van de reis was t trouwens met een kaart uit een gids, en telefoon redelijk makkelijk te vinden. Ik bedoel we zitten op Lombok, andere kant van de wereld, maar met navigatie op je telefoon kom je nog een heel eind! Wat een uitvinding!

Het laatste deel van de reis naar Pink Beach was off road. Er was wel een road, van 20 jaar oud dus hij was er eigenlijk ook weer niet... maar wie wat moois wilt zien moet er wat voor over hebben. Dus wij met de 4x1 wielaandrijving t laatste stuk gereden. Waar we ook een varaan hadden gezien, super vet!

Eindelijk, 3 uur later, reden we na een stijlen afdaling pink beach op! Wauuuuuuwww.. azuurblauwe zee! :-D
Oke, moet even toegeven, t pink is niet heel overdreven op pink beach.. maar dat doet niets af van de schoonheid van t strand!
Wij stappen uit de auto, auto met geblindeerde ramen, alle indo's gek! Watttt blanke mensen! foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto.. ja ik sta ondertussen denk ik bij heel veel indo's in een foto lijstje in hun woonkamer, haha! Maar aan de andere kant, wij maken ook ongegeneerd foto's van de indo's hier!
maar goed, handdoekje uitrollen, tasje onder de boom, eventjes insmeren met zonnebrand en hoppa die azuurblauwe zee in!

Na een duik in zee, een powernap op t strand en na even de japanner uitgehangen te hebben met de camera, gingen we een boottocht maken! Op die leuke bootjes die je dadelijk op de foto's wel ziet. Ook een hele mooie ervaring!

Nadat we zonder schipbreuk te hebben gemaakt weer op t strand aangekomen waren doken we de met airco verkoelde auto weer in opzoek naar eten! Want we hadden honger.. ondertussen voelde ik me wel weer zwaar beroerd.. maar goed, eigen schuld. Maar ook in de auto viel ik weer in slaap dus we waren zo weer in Praya. In Praya een happie eten en daarna verder naar huis getoerd!

Kortom, nu wachtend tot iemand zin krijgt om nasi goreng te halen typ ik dit verslag. Vanavond vroeg naar bed, ben kapot! Morgen ook weer stage en daarna maar een langs t lab gaan om te kijken of ze mijn bloedtest terug hebben... want ondertussen ben ik al weer een week ziek zwak en misselijk. Meestal voel ik me in de ochtend wel goed maar richting middag gaat t mis.
Maar goed. Keep the spirit up! Dat is belangrijk!

Trouwens, vind het super leuk dat er zoveel mensen mijn verslagen lezen! :-D! Ook leuk als jullie berichtjes achterlaten!

Maar voor nu; Later aligators! Mijn nasi goreng van de warung is ook al onderweg!

Sampai Jumpa! (oja morgen weer taalles,.. weer effe naar t huiswerk kijken!!)

• 03 Maart 2013 - 14:55

Wim De Wit:

Marleen,

Je maakt wat mee op Lombok.Je schrijft net zo alsof we er zelf bij zijn.
    Hartstikke leuk.Sterkte met je gezondheid en de groetjes,ook aan je collega's.

Wim de Wit

• 03 Maart 2013 - 15:01

Ha Leen,

Mooi verslag joh, jullie maken wat mee zeg. Een varaan gezien, dat is heel bijzonder. Heb je er een foto van kunnen maken? En nu aan de nasi goreng na zo'n mooie dag en huiswerk Bahasa maken. Kon jij dat stuk van Arjan echt zelf vertalen, of toch maar even het vertaalmachientje erbij gepakt. Maar toch knap hoor, je leert wel snel he.

Wat ga je morgen op de stage doen? Observeren of lesje invallen of werk je al aan een stage opdracht? Wat is die of wordt die eigenlijk, daar ben ik best benieuwd naar. Het lijkt me niet eenvoudig om een goed onderwerp te bedenken dat aan de opleidingseisen voldoet, of zie ik dat verkeerd?

Het is hier zondag middag. Zit nu lekker rustig op de bank, op de tv een of andere film waarvan ik niet weet waar ie over gaat. Floor is met mamma naar opa en Jan naar Sanne. Vanmorgen lekker gewandeld samen met Cis. De natuur begint al te ontluiken, de lente zit in de lucht. Veel sneeuwklokjes in het bos op weg naar kasteel Doorwerth. Cis heeft getrakteerd op een lunch, een boerenboterham met oude kaas en zo. Super lekker, dikke bruinen snee brood, vers gebakken en nog geurend en warm van de over. Lekkerder is er niet, behalve nasi van de Warung natuurlijk, maar ja die is echt ongeëvenaard. Misschien kun je kookles voorstellen aan de Warung. Nieuwe business voor hen, leuke actie voor jullie en wij hebben er straks ook nog wat aan. Win, win, win situatie.

Heb je samhaseyebrows al gezien? Is een must, wordt trending topic, vergelijkbaar met Knut de ijsbeer. Sam heeft al meer dan 35.000 volgers op Instagram. Dat zijn er 34.999 meer dan Jimmyisalazycat uit Ravenstein. Ook nu ligt hij weer uitgeteld op de leuning van de bank naast me. Heeft nog niks gedaan vandaag.

Nou, dat was ie weer even voor het moment. Doe je meester Jimmy de groeten van het thuisfront. Tot apps en schrijfs uit de Sultzbach ennuh....Hati-Hati.

• 04 Maart 2013 - 08:37

Ha Leen,

Maandag ochtend aan de Sultzbach. Iedereen op school of werk of nog onderweg naar. Ik werk een dagje thuis, dat is fijn, dan kun je ongestoord veel doen. Een bleek zonnetje piept naar binnen, het wordt lekker weer. Een graad of tien, elf, hoe lang is dat geleden. En de komende dagen ligt nog meer mooi weer in het verschiet. Genieten dus.

Op de voorpagina van het Brabants Dagblad een grote foto van een pastoor die wielrenners zegent. Ook een teken van de lente, de wielerkoersen beginnen weer. Binnenkort voor de buis hangen bij de Ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix en dan door naar de zomer want dan is het Tour de France. De seizoenen volgen de wielerkalender, koning sport regeert.

Waar ik gisteren nog aan dacht was de vraag waarom er best veel Nederlandse straten, pleinen en wijken naar Lombok zijn vernoemd. Er is bijvoorbeeld in Utrecht een wijk die Lombok heet en in Arnhem is er ook een. Oude wijken uit de 19e eeuw, nu niet meer de beste, maar toendertijd moderne uitbreidingswijken. Is er een reden voor waarom ze zo heten en wat heeft dat te maken met onze Marleen en al die andere stuudjes op dat eiland dacht ik zo. Ondertussen ben ik ook wel een antwoord op het spoor. Een stukje onvervalste koloniale geschiedenis. Heftig verhaaltje dat je moet weten. Het ongemak van Multatuli in de praktijk zullen we maar zeggen.

Nou, vooruit met de geit, aan de slag. Jullie een fijne dag gewenst, groetjes uit de Sultzbach ennuh...Hati-Hati.

• 04 Maart 2013 - 09:20

Kees:

Ook vandaag in het nieuws. Bobby Rogers is overleden. Hij was de zanger van de Miracles die in de jaren '70 bekende hits hadden. You Tube maar even op 'Tears of a clown', hun bekendste nummer. Laat maar even door de gangen van Blok-E galmen, wordt iedereen vrolijk van.

• 05 Maart 2013 - 19:36

Kees:

Goed idee. Met een Jimmyisalazycat-webcam. Dan kunnen mensen tegen betaling kijken naar Jimmy die ligt te slapen. En een Jimmyisalazycat-webshop, waar mensen on line de enige echte originele Jimmyisalazycat accessoires kunnen kopen. En een Jimmyisalazycat kledingline voor kids (Floor!). En natuurlijk Jimmyisalazycat apps die via Apple worden verkocht, plus Jimmyisalazycat games (Jan!). En Jimmyisalazycat original Warung-petfood, heel gezond voor je huisdier (Warung). En tenslotte Jimmyisalazycat bootcamp voor korte vakanties in de echte Jimmyisalazycat omgeving, met Jimmyisalazycat bezoekgarantie van minimaal 20 minuten per dag. Kortom hier liggen interessante marktkansen voor jonge ondernemers die in de kortste keren binnen willen lopen. Wie meldt zich aan? Inschrijfkosten bedragen 300 euro voor intake gesprek met mij als manager van Jimmyisalazycat. Rabobank nummer 1234567890987654321. Snelle reageerders korting van 10% op de aanschaf van een origineel Jimmyisalazycat slaapmandje uit de Jimmyisalazycat webshop.

• 05 Maart 2013 - 20:37

Kees:

Nick, Rutger en/of Joep grijp je kans. Dit is een eenmalig aanbod om snel in te stappen. Maak die poen over en meld je aan (in die volgorde of course). Je zult er geen spijt van krijgen, hoe denk je dat Bill Gates is begonnen, of Mark Zuckerbaum of Steve Jobs? Juist, allemaal met niks.

• 08 Maart 2013 - 10:01

Maaike:

haaalloo Marleen!!

men ik lees echt ieder verslag, en dan denk ik steeds.. zij zit daar en ik hier in dit saaie land;)
    Maja vershil moet er wezen he!

Heel veel beterschap! en geniet ze :) xxxxie

Maaike