life is like a box of chocolates.. - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu life is like a box of chocolates.. - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu

life is like a box of chocolates..

Door: Marleen Verhoeckx

Blijf op de hoogte en volg Marleen

22 Mei 2013 | Indonesië, Mataram

You never know what your gonna get!

Wat vliegt de tijd, ik zit nu op een stoel, aan een tafel op 't strand. Handdoekje om me heen want kom net uit het zwembad. Net een heerlijke chicken sandwich op en ik dacht laat ik eens een reisverslag typen, want dat is ook al eventjes geleden.

Deze week hebben Linda en ik 't huis voor ons tweeën, Ellen en Carlien zijn avonturen met kooien en olifanten aan het beleven op Bali! Dat betekend dat we net als altijd er een feestje van maken! Van sushi eten, filmpjes kijken tot pannenkoeken bakken! We komen onze tijd hier wel door. Ondertussen ben ik trouwens ook net klaar met mijn volgende verslag, dus pap, die komt er aan om door de KeesVerhoeckx spellingscontrole BV. nagekeken te worden!

Van t weekend hadden we 't er maar weer druk mee. Zaterdag eerst naar Praya gereden om de twee vakantiegangers naar 't vliegveld te brengen! Met de koffer en twee personen per scooter op naar 't vliegveld! We beginnen echt Indonesisch te worden! Eenmaal afgezet rijden we terug en nog geen kilometer verderop klapt mijn band lek..... staan we daar, midden op wat een beetje op een snelweg lijkt in de middle of nowhere met een lekker band. Wij beetje hulpeloos om ons heen kijken, uiteindelijk maar besloten om heel rustig naar de eerst volgende huisje, hutje, warung te rijden om te kijken of iemand ons daar kon helpen. En omdat alle Indonesiërs altijd behulpzaam zijn was dat ook zo. Na een half uurtje werk en ongeveer 5 euro armer stonden we dan ook weer helemaal ready om door naar huis te rijden! Toppie!
Die middag hadden we een bruiloft, en omdat het mijn 5e bruiloft was weer ik ondertussen wel een beetje hoe dit in zijn werk gaat. De receptie is in principe bruitspaar feliciteren, je vol eten met overheerlijk eten, even kijken, even kletsen. Dan meestal nog even een Bule-fotoschoot omdat we er dan toch zijn en dan gaan we er weer van tussen. het blijft leuk!

& dat is maar goed ook. Want ook de zondag begon met een verassende activiteit: een bruiloft! Dit keer van een vriendin van Abid, Agus & Prema. De bruiloft was in oost-Lombok dus het was een uurtje op de scooter. Genietend van het mooie uitzicht als je door central Lombok rijdt is dat zeker geen straf! Hier was ik alleen heen gegaan, Linda bleef thuis & toen ik er aan kwam trok ik met mijn poppenuiterlijk (O you look like a doll, so beautifull! tja) meteen de aandacht. Beetje ongemakkelijk soms maar dat is ook wel weer te overzien. Op deze bruiloft waren er ook veel vrienden van Abid, Agus en Prema, dus dat was ook leuk om die te leren kennen!

Na zo'n vermoeiend weekend is het maar goed dat ik de dag erna op school weer rustig aan kan doen! Je zou maar eens gestrest raken hier! Maandag just an other day at the office waar ik mijn verslag kon afmaken. De dinsdag ben ik naar SMP 4 (junior highschool) geweest om daar eens de boel op z'n kop te zetten. Ook heb ik daar met een engelssprekende counselor gesproken en eens over ons prachtige vak gepraat en gediscussieerd. Erg leuk!

Nu is het Woensdag... na weer zo'n vermoeiende stage-ochtend hebben Linda en ik maar besloten om eens een middagje bij Alberto Café aan het strand te gaan liggen. En dat hebben we wel verdient denk ik zo! Haha. Morgen is het uit met de rust, dan gaan we alle verhalen van Carlien en Ellen aanhoren, ben benieuwd!

Nu zij het zo dat we komend weekend weer vol hebben staan met feestjes: namelijk zaterdag de verjaardag vieren van Ellen en Prema en zondag, je raad het nooit: bruiloft!

Adios amigo's!
sampai jumpa!
Hati Hati

Liefs Marleen!

  • 22 Mei 2013 - 08:20

    Mark Van Meel:

    Mijn god, volgens mij heb jij echt een klote stage.. haha!

  • 24 Mei 2013 - 15:51

    Kees:

    Ha die Leen,

    Nou die Mark slaat de spijker op zijn kop zeg. We zijn echt met je begaan, al die drukte en stress en zo. Hoe hou je het vol.Wat zul je weer moeten wennen aan het relaxte leventje hier in de polder met dat heerlijke klimaat en al die aardige mensen die met van alles en nog niks bezig zijn.

    Wat ik me zo afvraag is of ze op Lombok ook zoveel over het weer praten als hier. ik bedoel, vandaag zon en warm op het eiland, morgen warm en zon en overmorgen allebei tegelijk en zo jaar in jaar uit. Dan ben je toch wel een keer uitgepraat lijkt me zo. Hoe anders is dat hier. Eerst hadden we een koude super lange winter. De mensen lekker klagen en zo en als het effe serieus zijn er zo 16 miljoen deskundigen die over niets anders meer praten dan over 'komt ie wel of komt ie niet' de 11-stedentocht. En nu zitten we met de koudste meimaand sinds 1901. Ook een dankbaar onderwerp natuurlijk om op school, of op het werk, in de trein of in de bus, bij de koffie of de thee eens lekker te gaan zitten sikkeneuren. Mooi toch, niet dan? Dat mis je natuurlijk wel als je in Lombokkiaanse sferen verkeert.

    Hoe anders gaat de Sultzbach hier mee om. Vorige week zaterdag hadden we hier terugkom-en-verjaardagsfeestje van Jan. Het weer natuurlijk weer onbetrouwbaar, tussen de buien door ff droog, zelfs een hagelbuitje hoorde tot de mogelijkheden. Volgens ons uitstekende omstandigheden voor een gezellige BBQ achter het huis. BBQ opgesteld, buitenkachel ernaast en stoken maar. Super gezellig was het, iedereen had het goed naar de zin. En had je toch een beetje veel koud gekregen dan ging je lekker effe opwarmen in de magnetron, of een borrel halen, want dat hielp ook heel goed wisten we uit eerdere situations. Dus, hoezo klagen over het weer?

    Hoogtepunt van de avond was de verjaardagsspeech van Joep. Geniaal gebracht en heel mooi verteld met Jan in een stoel in het midden van de kamer en iedereen eromheen. Het ging over "Bro's" met onderwerpen als: 'drink, drank, drunk', 'man cave', 'Jan lovemaker', ''chill zomer' en nog veel meer van die zaken die je als ouder maar beter achteraf kunt horen. Hoogtepunt was 'muziek met een herinnering'. Ga maar naar You Tube en zoek op nummers als 'Kom pak je lasso' van de Dikdakkers, Ík neem je mee' van Gers Bardoel (Gers, is dat familie van Bets Bardoel, ha, ha, je snapt het wel) en natuurlijk 'Ík wil seks met die kale' van de Lawineboys. En nog een nummer van Kraantje Papie of zoiets. Tranen van het lachen zoals Joep dat voordraagt. Helemaal geweldig.

    Je vroeg nog hoe het met opa en oma gaat. Cis en ik zijn met moederdag en met de verjaardag van oma geweest. Twee keer lekker in het zonnetje gezeten op de plaats achter (ja echt, mooi weer!) en beetje kletsen over van alles en nog wat. Met opa gaat het steeds beter. Hij fietst al weer naar de winkel, volgens oma natuurlijk onverantwoord, maar daar trekt opa zich niets van aan. Dat is mooi te zien.

    En dan hebben we nog Floor die vorige week zaterdag toelating heeft gedaan voor de Amfi. Ze heeft er een goed gevoel bij, dus hopen maar dat ze wordt aangenomen. Dat zou fijn zijn want ze heeft er heel veel zin in. Onze jan heeft zijn zelfbouw beveiligingsinstallatie klaar. Nu nog installeren, dan zijn wij het best beveiligde huis in de Sultzbach and far beyond. Volgende project wordt dat je met je mobiel de TV kunt bedienen. De afstandsbedieningen zijn dan overbodig. Dat is heel gemakkelijk, want in ons altijd nette, opgeruimde en nette huis, moet je zo af en toe toch nog eens zoeken waar die dingen zijn gebleven. Maar dat zal op Lombok wel heel anders zijn denk ik.

    Nou, we zijn weer bijgekletst. We meet again. Groetjes uit de Sultzbach ennuh...hati-hati







  • 25 Mei 2013 - 11:02

    Kees:

    Ha Leen,

    Wat ik vergeet te vertellen is dat Floor is geselecteerd om mee te doen aan de Arnhemse Modebiennale 2013. Op 13 juni modeshow waar haar ontwerpen worden gedragen. Daar zijn we trots op. Gaan we naar toe of course, spandoeken mee :)

    Verder moet ik de groeten doen van twee lamme takken (?) die net wakker zijn na een vet avondje stappen. Met die ene tak ga ik zo boodschappen doen bij de Jumbo.

    Groet uit de Sultzbach ennuh...Hati-Hati

  • 25 Mei 2013 - 17:14

    Kees:

    Ha Leen,

    Weet je nog dat ik een tijdje geleden schreef dat Frans Timmermans, onze minister van buitenlandse zaken, een bezoek heeft gebracht aan Indonesië? Gisteren avond zat hij bij Pauw en Witteman voor een ander interview toen dat bezoek nog even ter sprake kwam. Timmermans vertelde dat hij in Indonesie gesprekken had gevoerd met jongeren en dat hebben was opgevallen dat de mensen er zo'n positieve instelling hebben. 'Wij hebben alles hier in Nederland en zijn bang om iets kwijt te raken', 'in Indonesië hebben ze niks maar verwachten jongeren dat ze veel gaan krijgen in de toekomst'. Veel optimisme dus. Mijn vraag: is dat iets wat jij herkent op Lombok?

    Groetjes uit de Sultzbach....ennuh Hati-Hati

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Ik ben Marleen, 22 jaar oud! Afgestudeerd maatschappelijk werk en dienstverlening (MWD, hbo) en heb een passie voor Indonesië!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 39675

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 27 Augustus 2015

Studeren in Bali!

04 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage lombok

Landen bezocht: