And again, count down till departure! - Reisverslag uit Ravenstein, Nederland van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu And again, count down till departure! - Reisverslag uit Ravenstein, Nederland van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu

And again, count down till departure!

Door: Marleen Verhoeckx

Blijf op de hoogte en volg Marleen

22 Juli 2014 | Nederland, Ravenstein

Daar sta ik dan weer, een maand voor vertrek naar een nieuw avontuur in Indonesië. Dit keer niet voor een stage, maar nu voor een studie! Eigenlijk is het net als vorige keer: regelen, wachten, opnieuw regelen omdat de eerste keer niet goed ging, wachten en dan nog meer wachten en regelen. Typisch Indonesisch! Alleen was ik er dit keer al op voorbereid, dat scheelt een hoop voor mijn gemoedstoestand!

Ja mensen, ik ga een taalstudie volgen aan Universitas Pendidikan Ganesha, universiteit in Singaraja, Bali! Denk dat menig oud taal docent deze informatie nog even moet verwerken... taal is niet mijn sterkste kant! Maar uitdagingen aan gaan dan weer wel! Ik heb via de Indonesische overheid een studiebeurs verkregen voor een jaar lang studie in Indonesië! Naast dat ik al mijn vrienden, Abid en andere mensen weer ga zien (waar ik super veel zin in heb!!) is het ook nog een bijzondere ervaring in ander opzicht: mijn klasgenoten tijdens mijn studie zijn mensen van over de hele wereld. Dus straks zit ik te blokken (indostyle natuurlijk!), volg ik colleges (indostyle) en maak ik testen (ook indostyle ofcourse) met voor mij een Amerikaan, links van mij een Rus, rechts een Irakees en achter mij een Braziliaan of een Mexicaan! Hoe te gek is dat! Daar heb ik dus ook veel veeel veeeel zin in!

Afin, nog 36 dagen wachten, regelen, wachten en dan inpakken en dan sta ik 27 augustus op Schiphol om naar Jakarta te vliegen om daar eerst de openingsceremonie van Darmasiswa scholarship bij te wonen! Om vervolgens een paar dagen later naar Bali te gaan om mijn pittoreske kamer te gaan inrichten en mijn avontuur daar te beginnen!

Ik zou zeggen, als vanouds: Sampai Jumpa!
Houdoe en bedankt!
Tot de volgende update!

Marleen!


  • 22 Juli 2014 - 20:58

    Wim De Wit:

    Marleen,
    Vas-y les souris blanches (oftewel zet 'm op witte muizen)
    Deze strijdkreet is ontstaan tijdens de 12de of dertiende kruistocht.
    Bet-oud overgrootvader IJsbrand de Wit bezigde deze kreet bij de bestorming van. het roemruchte
    woestijnfort Asse Bassie doetun plassie Enfin veel plezier met de voorbereidingen.
    groetjes,
    Wim de Wit




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Ik ben Marleen, 22 jaar oud! Afgestudeerd maatschappelijk werk en dienstverlening (MWD, hbo) en heb een passie voor Indonesië!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 39650

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 27 Augustus 2015

Studeren in Bali!

04 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage lombok

Landen bezocht: