Feeling good! - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu Feeling good! - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu

Feeling good!

Door: Marleen Verhoeckx

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 Juni 2013 | Indonesië, Mataram

Birds flying high, you know how I feel
Sun in the sky, you know how I feel
Breeze driftin' on by, you know how I feel
It's a new dawn
It's a new day
It's a new life for me
And I'm feelin' good
I'm feelin' good
(Michael Bublé)

Op de jetski, samen met Ellen, uitzicht op het prachtige landschap van Lombok Island, in een woord: Wauw! De prachtige groengekleurde bergen vol met palmbomen, ondergaande zon erbij! Ik teken er voor!
Op de jetski? Ja op de jetski! Na al dat relaxen is t ook een keertje tijd voor wat actie in de tent! Dus op naar t strand en even z’n vette jetski huren! Ellen en ik samen een half uur en Carlien en Linda samen een half uur! Super vet, hoewel die wel even op gang moet komen, ga je daarna superhard stuiterend over de golven heen. Feeling like a king on the jetski! Dat kan ik ook weer van mijn to do list afstrepen! Na zo’n half uurtje actie op de jetski was het daarna hoog tijd om weer de ontspanning op te zoeken, en waar doe je dat??? Ja natuurlijk, in de Spa met een heerlijke rug, nek en schoudermassage! Even lekker een uurtje plat en kneden maar die spiertjes! Vervolgens, na zoveel actie & na zoveel ontspanning,, krijg je ook een keer honger! Dus na al die activiteiten heerlijk uit eten bij café Bumbu! Het was echt een topdagje met mijn huisgenootjes!

Vrijdag, 7 juni 2013! De dag, pampampampammmmmmmmm…. INDONESIË-NEDERLAND! Laatste wedstrijd tussen deze twee landen was 1937 en gewonnen door Nederland met 9-2..! Voor de vertegenwoordigers van Nederland op Lombok konden dat natuurlijk niet zo voor bij laten gaan.. nee Linda op naar Jakarta om de wedstrijd bij te wonen en Ellen, Ik, Carlien, Agus en Sunday bij Agus thuis voor de beeldbuis! Vooraf een mac maaltijd gesponsord door het thuisfront in Nederland ( in vol oranje ornaat natuurlijk!) , een pool opgesteld.. t hoort er natuurlijk allemaal bij! Mijn 0-6 was een beetje te optimistisch gedacht van mij, daar in tegen Pauline had t goed geraden met een mooie 0-3 voor Nederland. Maar weer een geslaagd avondje! Linda is nog tot dondderdag aan het eiland hoppen met Liselotte.. ondertussen is de oranjegekte van een avond weer bedaard en gaan we weer door met t leventje! Linda veel plezier!

The day after, op stage.. oo Belanda menang 0-3! Ellen & ik.. Jajaj.. Belanda menang indeed! Haha! Na onze super productieve dag op stage, het uitvoeren van het penpals project, in de vorm van een les en nu wachtende op de antwoordbrieven, ook maar weer op tijd naar huis gegaan om even de uurtjes verloren slaap in te halen van de afgelopen nacht. Bovendien ben ik nog met Abid en Sunday naar het Lombok nigeri museaum geweest, om ook aan de historische kant van deze reis te voldoen. Nederland kwam daar natuurlijk erg vaak in naar voren vanuit 't koloniale verleden. Erg interessant! In de avond hebben Carlien, Agus, Abid en ik heerlijk in Yessycafé gegeten, gezelligheid, een juice en een visje op je bord! Genieten is een understatement!

Zondag… de dag in Indonesië om rustig aan te doen en familieactiviteiten te ondernemen. Nu is het hier overdag nogal panas dus wat doe je dan? Dan ga je om 6 uur ochtend’s naar de ochtendmarkt, ongeveer een 15min van huis af. Erg leuk! Hardlopende mensen, kraampjes, kermisje voor de kleintjes en overal wat te zien en te doen! vroeg, maar erg leuk! In de avond waren we bij Sunday this uitgenodigd.. hij had pannenkoeken voor ons gemaakt.. en niet te zuinig lekker! :-D heerlijke Indonesische pannenkoeken met banaan en appel! En met een beetje zwarte honing erop! Seal te deal! Daar kan je me voor wakker maken!

En nu weer maandag.. en ook maar weer aan de bak met verslagen enzo.. want ook dat moet gebeurten!
Dus Sampai Jumpa! Hati-Hati & tot t volgende verslag!

  • 10 Juni 2013 - 05:17

    Carlien:

    Peanut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Ik ben Marleen, 22 jaar oud! Afgestudeerd maatschappelijk werk en dienstverlening (MWD, hbo) en heb een passie voor Indonesië!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 39577

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 27 Augustus 2015

Studeren in Bali!

04 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage lombok

Landen bezocht: