Selong Belanak & Kuta Beach - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu Selong Belanak & Kuta Beach - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marleen Verhoeckx - WaarBenJij.nu

Selong Belanak & Kuta Beach

Door: Marleen Verhoeck

Blijf op de hoogte en volg Marleen

24 Februari 2013 | Indonesië, Mataram

Vandaag weer een vette trip gemaakt! Dit keer naar de twee stranden Selong Belanak & Kuta Beach. Vanochtend weer vroeg opgestaan, na een korte nacht..., en om kwart voor 9 waren we onderweg naar 't zuiden van Lombok. We hadden eerst nog een stop in Praya om een andere student, Anke, op te halen. Na 45 minuten door Mataram gecrosst omdat we een beetje verdwaald waren! Maar de aanhouder wint, en Anke zat ook in de auto! En hoppaa verder naar onze eerste bestemming!

Aangekomen in Selong Belanak stapte we uit de door de airco verkoelde auto de hitte in, want ja, het was erg warm vandaag! Al lopende zagen we een mooie blauwe zee en een super wit strand opkomen uit de verte! Wat een mooi strand! Net als op zo'n plaatje uit zo'n reisgids!
Nog even goed insmeren en handdoek uitleggen en op onderzoek uit. Met een paar anderen zijn we toen een stuk gaan lopen op het strand, naar een rotspartij toe. Daar waren veel krabben te zien en een mooi uitzicht op de rotsen, bergen, zee.... en nog niets anders....

We liepen namelijk per ongeluk een fotoshoot te verstoren, niet zomaar een fotoshoot maar een naaktfotoshoot.. haha ongemakkelijk voor dat ventje! Maar volgens de fotograaf was het geen probleem om even aan de kant te gaan zodat wij een mooie groepsfoto konden maken! Haha, daarna konden ze weer doorgaan met hun fotoshoot!

Na het zelfde stuk weer terug gewandeld te hebben, ben ik even in de schaduw gaan liggen en ben ik begonnen in het boek wat ik van opa heb gekregen: Multatuli, Max Havelaar. Een boek over het koloniale verleden van Indonesië-Nederland.
Na ongeveer een uurtje gingen we door naar Kuta Beach, met een tussenstop voor eten!

De reis naar Kuta Beach was super mooi. Vanuit de auto's hebben we gezien hoe de primitieve volk leeft op Lombok. Ook vele arbeiders op Sawa's (rijstvelden) en andere arbeiders zien ploegen in de hitte. Het mooie uitzicht over de heuvels en bergen, met vooral veel groen en palmbomen, bananenbomen, ect.. heel mooi om te zien! Het is trouwens op zo'n route niet moeilijk om de weg te vinden.. er was namelijk ook maar een verharde weg! Erg makkelijk voor de gene die makkelijk verdwalen! Maar pas op.. dit geld niet voor steden, daar is het alleen maar heel makkelijk om te verdwalen!

Aangekomen bij Kuta Beach (in de zomer overspoeld door toeristen, nu was t rustig!) hebben we bij een restaurantje wat gegeten. Het was Heerlijk eten! Alleen als je hier met meer dan 3 mensen komt is er op een of andere manier snel paniek in de tent. Time management kunnen ze hier nog wel wat verbeteren... er zit ongeveer een half uur tot drie kwartier tussen het serveren van de eerste maaltijd tot en met de laatste. Dus niet wachten tot iedereen eten heeft, maar gewoon gaan eten! We zaten buiten te eten en hadden een mooi uitzicht op zee.

Na het eten hebben we heel even met de auto een rondje gemaakt op Kuta Beach.. meer tijd hadden we niet omdat het inmiddels al half 5 was en we de weg terug naar eerst Praya en daarna Mataram nog moesten vinden. Ik heb hier geen foto's gemaakt maar het zag er zeker zo mooi uti dat ik snel een keer terug moet! Misschien iets om te bezoeken met mijn bezoek van eind April!

En rond een uurtje of half 7 waren we weer thuis! Weer super veel gezien en meegemaakt! Maar voordat ik ga eindigen denk ik ineens weer terug aan gisteren, sport ochtend op stage! Dat was erg leuk!
Ellen en ik kwamen iets te laat aan op stage, wat wel vaker zo is maar dat is hier: No problem, relax, no matter... dus ja..
Maar de sportochtend begint met een dansje.. een dansje dat je wel 10x opnieuw herhaald??? De directeur doet trouwens het dansje met een paar andere leraren voor en dan doen de aanwezige leerlingen het na! en dat dan 10x ... waar wij zo'n 5x van meegemaakt..
Maar goed, na het dansje gingen Ellen en ik basketbal spelen. Ik een team en Ellen het andere team! Super leuk, beide teams heel fanatiek meedoen! Ik heb mijn basketbalskilss wel weer wat bij kunnen schaven en heb 3 doelpunten kunnen scoren en een kan maar winnen: TEAM MARLEEN! 11-4 gewonnen! Yes!
Na het basketbal nog een uurtje naar het voetballen gekeken en toen was het om 10 uur (jaja) weer tijd om naar huis te gaan en weekend te vieren!
Ook hier heb ik wat leuke foto's van!

Nou, dat was mijn weekend weer vanuit het prachtige Lombok!
Hoop dat jullie het leuk vinden om mijn verhalen te lezen!

Selamat tinggal! (oja, morgen weer taalcursus, zal mijn huiswerk er even bij gaan pakken)

over en sluiten!

• 24 Februari 2013 - 15:09

Kees:

Mooi verslag Marleen, wat maken jullie veel mee. Echt genieten volgens mij en veel lol en plezier met elkaar. En, YES, team Marlin wins, excellent! Ben benieuwd naar de foto's hoor.

• 24 Februari 2013 - 15:54

Ha Leen,

Mooie, leuke foto's. Wat leuk dat je hetgeen van opa aan het lezen bent. Max Havelaars is top titeratuur hoor, misschien wel het beste boek ooit van de Nederlandse literatuur. Lees ook het verhaal van Saidja en Adinda in het boek. Een onroerend liefdesverhaal, mooi geschreven en gemakkelijk te vertellen. Zouden ze het op je school kennen, of meester Jimmy? Daar ben ik wel benieuwd naar. Misschien kun je er iets mee voor de klas of zo of in je cursus Bahasa. Groetjes uit de Sultzbach

• 24 Februari 2013 - 16:23

Wim De Wit:

Hoi Marleen,

Leuke reisverslagen,je maakt wat mee zeg.Een loopbaan als verslaggeefster zit er gezien jouw schrijftrant ook wel in.Heb je op 14/2 een briefje gestuurd,enfin je ziet wel.Nog veel succes en plezier,groetjes,ook aan je collega's.Max Havelaar is natuurlijk top,maar misschien kun je iets te pakken krijgen van Augusta de Wit(b.v.Orpheus in de dessa).

Kasian si patokajang,enz.

Wim de Wit

• 25 Februari 2013 - 21:43

Ha Leentje,

Hoe gaat ie vandaag in Mataram? Hier is alles goed. Nou bijna goed dan. Heb je al gehoord dat opa in het ziekenhuis ligt? Niets ernstigs hoor, maar toch even schrikken, dat snap je wel. Mamma en Hendrik Jan zijn er vandaag geweest, vanavond ging het alweer een stuk beter, waarschijnlijk mag hij einde week weer naar huis. Gelukkig maar.

Verder is Jan zijn jetlag vandaag aardig te boven gekomen. Wat was die moe zeg. Kan ook niet anders, twee weken lang reizen en vet lange vliegreis terug. Maar het was heel erg de moeite waard, super mooie foto's, niet meer dan 1000 (!), binnenkort maakt een selectie voor onze digitale fotobank. Dan kun jij op je eigen laptoppie meekijken.

Ergernis van de dag: nieuwe Iphone 5 die niet werkt op de carkit in mijn auto. Is een technisch probleem bij Apple dat nog niet is opgelost. Zelfs Jan krijgt dat stomme ding niet aan de praat. Niet best voor zo'n duur ding, mijn oude Blackberry had nooit van die kuren.

Verder niets meer te melden. Groetjes uit de Sultzbach, ennuh...hati, hati